poniedziałek, 8 czerwca 2015

Jak łatwo udekorować ogród?? Szperamy na strychu, w garażu...i starym przedmiotom nadajemy drugie życie - czyli recykling w ogrodzie

Witam serdecznie:-D

Mimo iż wczoraj dzień zakończył się burzowo - i dzisiaj słoneczka nie widać...
ja dalej w temacie ogrodowym...

Urządzenie ogrodu nie jest małym wydatkiem, bo kwiaty, donice, skrzynki, ziemia....itd. 
to wszystko kosztuje! Niemało!! Dlatego dobrze jest kupować stopniowo...nie wszystko na raz:-D
No i w zależności od tego: czy mamy ogród mały czy duży...jakie posiadamy umiejętności, wiedzę na temat roślin...taki ogród możemy urządzić od razu, ale czasami potrzeba na to dobrych nawet kilku lat:-)
Ale ja dzisiaj nie tyle o kwiatach...ale o tym do czego je posadzić, aby wyglądały wyjątkowo...
no i aby ogród zrobił się taki bardziej klimatyczny...

Dzisiaj chcę Was zachęcić do poszperania...na strychach, w garażu, w szopach, piwnicach...itd. 
Okazuje się, że można tam znaleźć wiele interesujących przedmiotów, które mogą wspaniale wpisać się w Wasz ogród:-) no i rzecz, która wydaje się niepotrzebna, do wyrzucenia, na złom...może otrzymać dzięki Wam drugie życie:-) Często są to rzeczy po dziadkach, z którymi mamy liczne wspomnienia i ciężko coś ot tak wyrzucić...dlatego jeśli umiejętnie je wkomponujemy w ogród to nie tylko zachowamy pamięć o nich, o wydarzeniach związanych z tymi przedmiotami, ale przy okazji będziemy mieć fajną dekorację:-D


Także dziś w rolach głównych: 
rowery, drabiny, wiadra, beczki, stare koła, 
no i jeszcze kilka innych interesujących rzeczy. 
Stare, czasem nowsze, używane, z odzysku...
w zależności co się komu podoba:-)
No więc zapraszam po inspiracje:

Drabina...



w nowszej wersji...


A może stare krzesło??


Rower:-)





a może mały rowerek?? 




Taczki








Konewka:-)



Wiadra, wiaderka...
oraz
donice, małe doniczki...












Beczki 
i inne naczynia bednarskie








Stare koła...








a jeśli nie "urządzają" Was same koła...to może ławeczki???




Wykorzystując stare mebelki, jakieś szufladki, 
do tego dodać jakieś hasło, napis, czy nr domu..itd. 
niepotrzebne okna, drzwi, 
i można stworzyć ciekawe aranżacje...











Dla bardziej szalonych, odważnych...
autko w ogrodzie???
albo wózek dziecięcy??





albo "na wesoło"



często koło domu można znaleźć jakiś stary pień,
można stworzyć z niego kwietnik...
albo domek?






Żeby ogród wyglądał przytulnie o zmierzchu warto pomyśleć nad oświetleniem.
Tu już odsyłam nie na strych, ale do sklepu:-D

Można zakupić np.  lampki solarne...(niedrogie) i oświetlić...
nasze interesujące "zdobycze" (powyżej), albo ścieżki, czy wzdłuż płotku...
płotek też można "odświeżyć" farbą, lub coś na nim powiesić:-) 
albo zrobić...np. z palet

odnośnie palet...odsyłam do mojego starego posta dot. mebli z palet, 
znajdziecie tam też kilka inspiracji do ogrodu- KLIK



poniżej lampki solarne w "nowej" wersji


ta nie jest solarna...ale tak mi się spodobała, że musiałam też ja dodać:-)



płotek...






***

Jak Wam się podobają powyższe propozycje?
Powiem Wam, że ostatnio tak weszłam do garażu...to dosłownie w 5 minut znalazłam jakieś stare wiadra, koło, krzesełko, koszyk...więc jestem pewna, że u każdego coś by się znalazło.
Wiadomo - nie każdy gustuje w starociach:-D
ale jak Wam to odpowiada...to nie pozostaje nic, tylko nadać tym rzeczom drugie życie:-)

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie:-)
życzę miłego dnia:-)

Ewka  :-D



5 komentarzy:

  1. Propozycję ekstra,
    Ja jednak nie jestem urodzonym ogrodnikiem i kwiaty przy mnie niestety więdną
    http://mikaart-m.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja właśnie też nie:-D ale mam nadzieję, że jak się napatrzymy tym propozycjom to zapałamy miłością i może nie od razu...ale za jakiś czas, krok po kroku...może jakiś mały talent ogrodniczy się ujawni?? haha:-D pozdrawiam Cię serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. To moje klimaty gratuluję. Pomysły super!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślicznie to wygląda! Bardzo fajne pomysły na aranżacje, na pewno wykorzystam jak tylko skończę remontować wnętrze domu :) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fantazja. Trzeba ją mieć, żeby tworzyć takie śliczne klimaty ze starych i pozornie nie do użytku rzeczy. Zamiast je wyrzucić to następnym razem zastanowię się mocno - jak zrobić z tej rzeczy coś fajnego dla oczu. Podziwiam Cię za pomysły i gratuluję kreatywności, która niejednej starej rzeczy pozwoli przetrwać, trochę po przemianie. Pozdrawiam serdecznie :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

*