piątek, 1 kwietnia 2016

Kolorowy sernik na zimno z galaretkami (w środku) ;-D

Witam Was serdecznie w kwietniu!!
Trochę się "obijałam" w marcu, jak chodzi o bloga, może ponadrabiam w kwietniu... ;-D
Ale dziś szaro, buro i zimno!! Więc przychodzę do Was dziś z propozycją czegoś smacznego, łatwego i kolorowego:-D Polecam - sernik na zimno z galaretkami w środku, fajny, prawda??
cieszy oko, świetny deser szczególnie dla dzieci:-)





  Pamiętam jak byłam dzieckiem uwielbiałam ciastka z galaretką (zostało mi to do dziś), zawsze brałam małą łyżeczkę...i robiłam galaretce "operację":-) 

Niestety nie jestem fachowcem od deserków, pieczenia, itp. itd. Do pieczenia nigdy się jakoś nie paliłam (choć zamierzam), ale serników na zimno trochę przerobiłam:-) bo nie są skomplikowane, no i szybko się je robi. No i przy okazji świąt pomyślałam, że wypadałoby upichcić jakąś sałatkę, jakieś ciacho...
zrobiłam wywiad, kto, co... do "grubszych" wypieków byli inni, więc ja zadowolona...pomyślałam, że co - no oczywiście sernik na zimno! ale chciałam, by był inny niż zwykle, jakiś bardziej ubarwiony..
oczywiście szybko po poradę do wujka google no i rzucił mi się w oczy fajny, smakowicie wyglądający serniczek...

a wyglądał o tak:

(hmm...dobre zdjęcie to podstawa...)


Przy okazji odkryłam fajny, kulinarny blog, więc i Was na niego odsyłam,
i na przepis też, KLIK, ja go minimalnie zmieniłam.


Kto zna nie czyta, kto nie - to polecam przepis:-)
Sernik na zimno z galaretkami w środku

Składniki:
1 kg serka waniliowego (z wiaderka)
5 łyżek cukru pudru
2 1/2 łyżki żelatyny

1 op. biszkoptów (zwykłe okrągłe/Lewiatan’owskie)
4-5 galaretek, różne kolory, ja użyłam:
1 turkusowa (niebieska)
1 agrestowa
1 pomarańczowa
1 truskawkowa

1 rubinowa (różowa)

Tak się składa, że ja serniki robiłam 2, ale przepis i składniki podaję oczywiście na jeden.
W praktyce: W piątek wieczorem przygotowałam sobie galaretki i wstawiłam do lodówki. Całość przygotowałam w sobotę wieczorem (i chłodziłam całą noc). Galaretki najlepiej zrobić sobie dzień wcześniej, potem to już chwila i gotowe.
W przepisie, który zaczerpnęłam z „Kuchni szeroko otwartej” był jeszcze ekstrakt z wanilii, ale ominęłam, bo nie miałam, poza tym serek sam w sobie był waniliowy, więc nie było problemu. Owoców też nie dałam. Poza tym średnica podana w przepisie to było 28 cm, ja miałam 24...i przez moment myślałam, że już nie wyleję na wierzch galaretki, bo się nie zmieści, ale w końcu odłożyłam trochę masy do miseczki i galaretka ostatecznie była:-)


Przygotowanie:

  • Każdą z 4 galaretek (1 galaretkę zostawić na wierzch) rozpuścić w 250 ml gorącej wody, przelać do miseczek i wstawić do lodówki, aby stężały (najlepiej na noc)
  • Na spodzie okrągłej formy/tortownicy ułożyć biszkopty (ja moczę je sekundkę w mleku i dopiero układam)
  • Serek waniliowy ubić z cukrem pudrem
  • Rozpuścić żelatynę w 1/3 szkl. gorącej wody i przestudzoną wlewać do serka cały czas miksując
  • Galaretki wyciągnąć z miseczek i pokroić w kostkę (niezła zabawa!)
  • Dodać galaretki do masy serowej i dokładnie wymieszać
  • Wyłożyć masę na biszkopty
  • Można podnieść formę i delikatnie uderzyć kilka razy o blat, aby masa dobrze się ułożyła.
  • Sernik wstawić do lodówki.
  • Rozpuścić galaretkę (truskawkową) w 300 ml gorącej wody i kiedy przestygnie, zacznie tężeć, to wylać na wierzch sernika.
  • Wstawić znowu do lodówki do całkowitego zastygnięcia, najlepiej na całą noc.
i gotowe:-) 





No i trochę inspiracji na serniki na zimno z galaretką...z sieci oczywiście:-)




http://magiawkuchni.blox.pl/tagi_b/1096/galaretka.html


http://mojdukan.blox.pl/2010/05/sernik-na-zimno-z-galaretka.html

http://barwnymotyl.blox.pl/tagi_b/28631/sernik-na-zimno.html



http://durszlak.pl/przepis/sernik-jogurtowy-z-galaretka?c=tag&t=sernik-jogurtowy-z-galaretka-na-zimno




http://durszlak.pl/przepis/sernik-na-zimno-z-galaretka-4369d6d9-ac6c-4d9e-8bd0-67a4c80ab8f8?c=tag&t=sernik-na-zimno-z-galaretkami

  
http://bakeholic.blogspot.com/2013_04_01_archive.html


***



Mam nadzieję, że się skusicie i przygotujecie taki serniczek.....
na (podobno) zapowiadający się ciepły i słoneczny weekend,
jak zrobię drugi taki to dodam może lepsze fotki,
Pozdrawiam serdecznie,
Ewka





1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

*