poniedziałek, 30 stycznia 2017

Album ręcznie robiony dla Babci i Dziadka:-)

Cześć:-)
Ostatnimi czasy trochę mi się nazbierało postowych zaległości, ale wiecie... są rzeczy ważne i ważniejsze. Nie publikowałam na blogu, ale od czasu do czasu wpadłam dać znać o sobie na fanpage. 
Chciałam pokazać Wam dzisiaj co sprezentowaliśmy w tym roku (oczywiście w imieniu dzieci) dla Babci i Dziadka z okazji ich święta. Jak wiecie zaczęłam się niedawno "bawić" trochę techniką scrapbooking i tak pomyślałam, że może fajnie byłoby wykonać jakiś niewielki albumik, i powklejać tam dziadkom zdjęcia wszystkich wnuków, aby zawsze kiedy przyjdzie im ochota mogli w każdej chwili sięgnąć do niego i spojrzeć w te radosne buźki:-) Tak więc jeśli tylko macie ochotę zobaczyć taki album, poczytać wierszyk, a może znaleźć inspirację na inne okazje - to zapraszam na post:-)


Nie będzie to post typu "album krok po kroku", ale pokażę Wam tak bardzo ogólnie jak go wykonałam, jeśli natomiast bylibyście zainteresowani, albo znajdę więcej czasu to może opublikuję  post, w którym pokażę Wam jakie trzy mini-albumy potrafię wykonać.

***

Póki co dzisiaj albumy dla Babci i Dziadka x 2:-)

Oczywiście na początku musimy określić przede wszystkim: ile zdjęć i jakiego formatu planujemy wkleić, a wtedy dopasujemy odpowiednio i kartki do wnętrza oraz okładkę.
Tak prezentują się moje okładki (dwie identyczne to dla dziadków, kwiatki babciom):  


a tak wyglądały w środku nim wkleiłam kartki:


Następnie potrzebujemy kartki do wnętrza naszego albumu, na które nakleimy nasze zdjęcia.
Od razu tu napiszę, że ja wklejałam zdjęcia formatu 9x13, tak więc musiałam powycinać kartki wielkości 10x15.


dlaczego 10x15? Ponieważ zostawiłam sobie po 0,5 cm marginesu (z góry i z dołu), ponadto każdą kartkę musiałam zagiąć z jednej strony na 0,5cm, a następnie przyklejałam je raz z jednej strony, raz z drugiej, mam nadzieję, że na zdjęciu poniżej to widać:


Jak można łatwo policzyć do jednego albumu mogłam wkleić ok. 16 zdjęć, wszystko zależy od tego jaką macie wizję, ile wnuków w rodzinie, itd.
A poniżej kartki do wszystkich 4 albumów:


No i niestety nie mam fotki, ale te kartki trzeba najpierw przymierzyć do wnętrza albumu, a następnie ostatnią z nich przykleić do okładki. Ja zrobiłam to za pomocą taśmy dwustronnej.

I pozostaje nam udekorowanie pierwszej strony i okładki - o ile chcecie coś napisać, równie dobrze można na pierwszej stronie (tych kolorowych kartek) od razu wkleić zdjęcie, a okładkę w środku pozostawić pustą. 
Ja akurat chciałam je trochę ozdobić, żeby wiadomo było dla kogo i z jakiej okazji, ponadto wymyśliłam krótkie wierszyki, które także chciałam umieścić w albumie:


a oto moja "szybka" wena:-)







No i to by było na tyle, jak chodzi o dzisiejszy dzień. Mam nadzieję, że jutro uda mi się także coś szkrabnąć. Dajcie znać co myślicie o albumach i tak jak pisałam wcześniej jak znajdę czas to pokażę instrukcję na 3 fajne mini albumy. 
Pozdrawiam Was serdecznie,
Ewcia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

*